یزدفردا: عضو هیات علمی دانشگاه و شورای مخاطرات محیط زیستی در نشست خانه محیط زیست شهرک صنعتی جهان آباد میبد به ارائه عملکرد یکساله شورای مخاطرات محیط زیستی و تغییر اقلیم شهرستان میبد پرداخت.

به گزارش یزدفردا: فتح زاده از برگزاری ۱۷ جلسه و نشست توسط این شورا خبر داد و گفت: پس از ماه‌ها نشست و گفتگو بامتخصصان، اقشار، طبقات و طیف‌های مختلف جامعه اکنون می‌توانم بگویم که اطلاع رسانی علمی و دقیق در موضوع محیط زیست نیاز اصلی امروز مردم میبد و اردکان می‌باشد، چرا که اردکان و میبد در موضوع محیط زیست به شدت دچار افراط و تفریط شده اند.


وی استفاده از مستندات علمی را تنها راه عملی پاسخ به شایعات، شبهات و اقدامات تحریک آمیز دانست و گفت: دانش قدرت است و اگر علم در این قضیه حاکم شود بسیار مثمر ثمر خواهد بود.


عضو هیات علمی دانشگاه و شورای مخاطرات محیط زیستی افزود: در جهان ثابت شده است در جا‌هایی که ما تغییر انرژی داریم مانند پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها شاهد کانون آلایندگی خواهیم بود.


فتح زاده در ادامه به قسمتی از نتایج تحقیقات علمی شورای مخاطرات اشاره نمود و در این رابطه گفت: در موضوع ریزگردها، استان به شدت تحت تاثیر تپه‌های ماسه‌ای شرق سمنان قرار دارد که مسئولان حتما باید با نشست‌های بین استانی چاره‌ای برای این مشکل بیاندیشند.


وی هم چنین از شناسایی ۴ کانون آلایندگی در استان یزد خبر داد و افزود: علاوه بر ۴ کانون فوق، بحث کیفیت سوخت، ناوگان مینی بوس رانی، حمل ونقل و نیروگاه نیز به شدت در موضوع آلودگی نقش دارند. 


رئیس محیط زیست شهرستان میبد، در ابتدای این نشست با گرامیداشت هفته زمین پاک، حفاظت و صیانت از محیط زیست شهرستان را رسالت اصلی خود و همکارانش برشمرد و تاکید کرد در این باره هیچ گونه مماشاتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت.


کارگر با اشاره به گوشه‌ای از اقدامات تشویقی و تنبیهی صورت گرفته درباره حفظ محیط زیست شهرستان، اظهار امیدواری کرد با همکاری بیشتر سایر دستگاه‌ها بتوانیم به رسالت خود در این مورد به طور کامل عمل کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا